سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آکادمی کسب و کار

دیاکتیو کردن اینستاگرام

    نظر

همان‌طور که می‌دانید امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران دنیای مجازی به‌شمار می‌رود که شامل اصطلاحات بسیار زیادی نیز می‌باشد. دی‌ اکتیو اینستاگرام یکی از رایج‌ترین اصطلاحات در بین افرادی است که از این برنامه استفاده می‌کنند. برای هر کدام از ما پیش آمده است که زمان زیادی را در طول روز برای سرگرمی در اینستاگرام سپری کرده‌ایم. از این جهت برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که برای مدتی از این اپلیکیشن محبوب استفاده نکنند، البته دلایل زیادی دیگری نیز وجود دارد که کاربران تصمیم به کنار گذاشتن این برنامه ‌می‌گیرند. برای انجام این مورد اینستاگرام قابلیت دی‌اکتیو کردن حساب کاربری را به شما پیشنهاد می‌دهد تا از حذف دائمی آن خودداری نمایید. در ادامه مطلب همراه آرنا لرن باشید.

با این روش هر زمانی که تصمیم بگیرید می‌توانید از پیج قبلی خود استفاده کنید.

دی‌ اکتیو کردن به چه معنا است؟

دی‌اکتیو کردن یا حذف موقت اکانت، به معنای این است که برای مدتی حساب کاربری شما غیرفعال خواهد شد. در این حالت تمامی اطلاعات صفحه کاربری شما مانند تصاویر، ویدیوها و .. غیر فعال شده و به کاربران نمایش داده نمی‌شود. دنبال‌کنندگان یا فالوورها زمانی متوجه دی‌اکتیو بودن اکانت می‌شوند که با وارد شدن به پیج شما با صفحه خالی از اطلاعات روبه‌رو شوند.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که پس از دی‌اکتیو کردن اینستاگرام اگر آدرس پیج خود را از طریق گوشی دیگری سرچ کرده و پروفایل خود را مشاهده کردید نگران نباشید این موضوع مربوط به کش اینستاگرام می‌باشد که باید پاک شود.

تفاوت بین دی‌ اکتیو کردن و دیلیت کردن اینستاگرام

افرادی که می‌خواهند برای مدت کوتاهی از برنامه اینستاگرام استفاده نکنند و در طول این مدت اطلاعات پیجشان از بین نروند و فقط از دید کاربران پنهان بماند باید از قابلیت دی‌ اکتیو اینستاگرام استفاده کنند، تا هر زمان که تمایل داشتند آن را فعال نمایند بدون اینکه فالوورهای خود را از دست بدهند. آن دسته از افرادی که قصد دارند اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام به طور کامل از بین برود باید از قابلیت دیلیت اکانت اینستاگرام استفاده کنند که امکان بازگردانی اطلاعات در این روش وجود ندارد.

پیشنهاد میشود : افزایش امنیت اینستاگرام

نکات ضروری قبل از دی‌ اکتیو اینستاگرام 

  • طبق قانون اینستاگرام، شما یک‌بار در هفته می‌توانید حساب کاربری خود را دی‌اکتیو کنید و در صورت استفاده مداوم و بدون دلیل از این قابلیت ممکن است اینستاگرام مدت زمان یک هفته را به چند هفته برای شما افزایش دهد.
  • هنگام دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام و خارج شدن از حساب کاربری خود تا زمانی‌که دوباره از طریق نام‌کاربری و رمز‌عبور وارد اینستاگرام نشوید تمامی اطلاعات شما از دید کاربران مخفی باقی می‌ماند.
  • با دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام تمامی اطلاعات شما از قبیل تصاویر، ویدیوها، دایرکت‌ها و .. بدون هیچ تغییری در حساب کاربری شما باقی خواهند ماند.
  • در بعضی موارد بعد از فعال کردن حساب کاربری اینستاگرام، برای افرادی که در تصاویر قبلی خود تگ کرده‌اید نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.
  • جهت فعال کردن مجدد حساب کاربری اینستاگرام باید چند روز صبرکنید و سپس وارد اکانت خود شوید. اما اگر هنگام دی‌ اکتیو کردن پیج اینستاگرام دلیل آن را Just need a break انتخاب کنید می‌توانید بعد از 2 ساعت پیج خود را فعال نمایید.
  • این روش مناسب کسانی است که قصد دارند برای مدت کوتاهی از اینستاگرام استفاده نکنند، اما گاهی  بعد از فعال‌سازی اکانت، مشکلاتی برای کاربران به وجود می‌آید که موقتی بوده و رفع خواهند شد.
  • دی‌ اکتیو کردن پیج اینستاگرام فارسی و انگلیسی هیچ تفاوتی با هم ندارد.
  • بدون داشتن نام‌کاربری و رمزعبور یا همان پسورد امکان غیرفعال کردن حساب اینستاگرام وجود ندارد.
  • حتما نام پیج و رمزعبور آن را ذخیره کنید تا در هنگام فعال کردن مجدد حساب اینستاگرام خود بتوانید از آن استفاده نمایید.

آموزش دی‌ اکتیو پیج اینستاگرام

اگر به هر دلیلی قصد دارید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید :

1- ابتدا آدرس http://www.instagram.com را در مرورگر گوشی موبایل یا کامپیوتر خود وارد کنید. ( بهتر است از مرورگر کروم در گوشی‌های اندرویدی و  مرورگر سافاری در گوشی‌های آیفون استفاده شود. )

2- نام‌کاربری و رمزعبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه Log in کلیک نمایید. ( اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید در ادامه مقاله آموزش بازیابی آن را بیان خواهیم کرد. )

3- وارد پیج اینستاگرام شده و در کنار نام کاربری خود بر روی گزینه Edit Profile ضربه بزنید.

دی‌اکتیو اینستاگرام

4- به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه Temporarily Disable My Account را لمس نمایید.

آموزش دی‌اکتیو کردن اینستاگرام

5- در این مرحله ابتدا دلیل دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود را انتخاب کنید که در قسمت پایین تمامی گزینه‌ها را برای شما تشریح خواهیم کرد:

  • Too many ads: در صورتی‌که این گزینه را دلیل دی‌ اکتیو کردن پیج اینستاگرام انتخاب کنید، یعنی از دریافت پست یا استوری‌های تبلیغاتی شاکی هستید.
  • Concerned about my data: اگر در مورد دسترسی دیگران  به اطلاعات شخصی خود در اینستاگرام نگران هستید می‌تونید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Can’t find people to follow: این گزینه به معنی این است که شما نمی‌توانید اشخاص مختلف و پیج‌ها را در اینستاگرام دنبال یا فالو کنید، اگر این گزینه را انتخاب کنید اینستاگرام برای حل این مشکل مطالعه چند مقاله را به شما پیشنهاد خواهد داد.
  • Created a second account: زمانی‌که قصد دارید حساب جدید اینستاگرامی ایجاد نمایید باید این گزینه را دلیل دی‌اکتیو کردن اکانت قبلی خود انتخاب نمایید.
  • Too busy/too distracting: اگر اینستاگرام مدت زمان زیادی از وقت شما را می‌گیرد می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • Privacy concerns: این مورد در واقع بیانگر نگرانی شما در مورد حریم خصوصی است و اگر آن را انتخاب کنید اینستاگرام مقالاتی در مورد خصوصی کردن پیج خود، بلاک کردن ، گزارش اسپم و.. به شما پیشنهاد مطالعه خواهد داد.
  • Want to remove something: اگر این گزینه را دلیل دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود انتخاب کردید بدان معنی است که از برخی فعالیت‌ها مانند کامنت‌ها، گفتگو در دایرکت و یا دیگر فعالیت‌ها خسته شده‌اید و قصد غیر‌فعال کردن اکانت خود را دارید.
  • Trouble getting start: این گزینه مخصوص کسانی است که تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند و نحوه کار کردن با آن را نمی‌دانند. اینستاگرام برای حل این مشکل به شما مقالاتی پیشنهاد می‌کند که آموزش کامل کار کردن با این برنامه در آن وجود دارد.
  • Something else: اگر دلایل دیگری برای دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام خود دارید این گزینه را انتخاب نمایید.
  • Just need a break: این مورد به این معنی است که به استراحت کمی نیاز دارید، درصورتی‌که این گزینه را انتخاب کنید بعد از گذشت 2 ساعت امکان فعال‌سازی مجدد اکانت شما فراهم خواهد شد.

6- یس از اینکه دلیل دی‌اکتیو کردن اکانت خود را انتخاب کردید، در کادر بعدی رمزعبور خود را وارد نمایید و بر روی گزینه Temporarily disable my account ضربه بزنید.

دی‌ اکتیو اینستاگرام

7- در پنجره نمایش داده شده بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

با همین چند مرحله ساده و آسان به‌راحتی می‌توانید اکانت خود را دی‌اکتیو نمایید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام بدون داشتن پسورد   

اگر قصد دی‌اکتیو کردن اینستاگرام خود را دارید و رمز‌عبور آن را فراموش کرده‌اید باید به یکی از روش‌های ارائه شده رمز خود را بازیابی نمایید، در غیراین‌صورت امکان غیرفعال کردن حساب کاربری شما وجود ندارد.

بازیابی رمزعبور یا پسورد از طریق شماره‌موبایل و ایمیل

  1. وارد صفحه ورود به حساب اینستاگرام خود شده در قسمت نام کاربری، ایمیل یا نام کانت خود را وارد نمایید. اگر از آخرین ورژن اینستاگرام استفاده می‌کنید امکان نوشتن شماره موبایل نیز در این قسمت وجود دارد.
  2. در این مرحله بر روی گزینه forget password یا  get help signing in کلیک کنید.
  3. در کادر مربوطه شماره تلفن، ایمیل یا نام اکانت خود را جهت دریافت لینک ورود به اینستاگرام وارد نمایید و سپس بر روی گزینه send Login Link ضربه بزنید.
  4. در این حالت لینکی جهت ورود به صفحه کاربری برای شما ارسال خواهد شد که به‌راحتی  می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

بازیابی رمزعبور از طریق فیس‌بوک

این روش مناسب زمانی است که حساب اینستاگرام خود را به اکانت فیس‌بوک متصل کرده باشید.

  1. در صفحه ورود به حساب کاربری اینستاگرام  بر روی گزینه forget password کلیک کنید.
  2. در کادر مربوطه نام اکانت خود را وارد نموده و گزینه renewal via facebook را انتخاب کنید در این حالت به‌راحتی می‌توانید وارد اکانت خود شده و رمز عبور جدیدی ایجاد نمایید.

زمانی‌که پسورد یا رمز عبور خود را بازیابی کردید می‌توانید طبق مراحلی که در قسمت قبلی توضیح داده شد اکانت اینستاگرام خود را دی‌اکتیو نمایید.

فعال کردن اکانت دی‌ اکتیو شده در اینستاگرام

اگر قصد دارید اکانت اینستاگرام خود را از حالت دی‌اکتیو خارج نمایید، این کار به آسانی امکان پذیر است. ابتدا وارد اپلیکیشن یا سایت اینستاگرام شوید و در کادر مربوطه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در این حالت به راحتی وارد صفحه کاربری اینستاگرام خود می‌شوید و به همین آسانی اکانت شما مجددا فعال خواهد شد.

پس از دی‌ اکتیو اینستاگرام چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که پس از غیرفعال کردن حساب کاربری خود آیا تغییراتی در صفحه کاربری رخ خواهد داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جای هیچ نگرانی وجود ندارد و تمامی اطلاعات شما در صفحه کاربری دست نخورده باقی خواهد ماند و فقط به مدت محدودی از دید مخاطبین شما مخفی است. البته این نکته را در نظر بگیرید که پس از فعال کردن مجدد پیج اینستاگرام ممکن است تعدادی از فالوورها یا دنبال‌کنندگان را از دست بدهید زیرا فعالیت شما کاهش یافته است و برای رفع این مشکل باید فعالیت خود را نسبت به قبل افزایش دهید تا مخاطبین متوجه فعالیت مجدد پیج شما شوند.

چه زمانی باید پیج اینستاگرام را دی‌ اکتیو نماییم؟

  • اعتیاد به برنامه اینستاگرام و اتلاف وقت

افراد بسیار زیادی را می‌توان یافت که برای سرگرمی در طول روز مدت زمان زیادی را به اینستاگرام اختصاص می‌دهند و در حال گذاشتن عکس، تماشای ویدیو یا چک کردن فالوورهای خود هستند. درصورتی‌که می‌توانستند از این زمان به بهترین شکل و برای کارهای مفیدتری استفاده کنند. کم‌کم این مورد موجب اعتیاد به‌خصوص در کودکان و نوجوانان می‌شود که خطرناک است و بهتر است برای مدتی از این برنامه دوری کرد و جهت استفاده مجدد از آن برنامه‌ریزی انجام داد.

  • کاهش اعتماد به نفس

گاهی در برنامه اینستاگرام مواردی وجود دارد که باعث می‌شود اعتماد به نفس در بین افراد از بین برود. در چنین مواردی هیجان برای ادامه زندگی واقعی به شدت کاهش پیدا می‌کند و حتی برخی افراد از حضور در جامعه نیز عقب‌نشینی می‌کنند که بسیار خطرناک می‌باشد. در چنین حالتی به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مدتی این برنامه را غیر فعال نمایید و به دنیای واقعی برگردید و تا زمانی‌که آمادگی لازم را نداشتید، حساب کاربری اینستاگرام خود را فعال نکنید.

  • افزایش استرس

افراد پس از اینکه یک پست را در اینستاگرام انتشار می‌دهند، دائما در حال ارزیابی پیج خود هستند که چه تعداد لایک و کامنت دریافت کرده‌اند، از طرفی نگران این موضوع نیز هستند که نظر مخاطبین خود را جلب کنند و این مورد باعث ایجاد اضطراب و استرس می‌شود. آیا به خطر افتادن سلامتی شما ارزش این همه استرس را برای کسانی که نمی‌شناسید دارد؟

پرسش‌های متداول مربوط به دی‌ اکتیو اینستاگرام

چه زمانی می‌توانیم اکانت خود را فعال نماییم؟ 

معمولا پس از گذشت چند ساعت می‌توان به‌راحتی اکانت خود را با روش‌ ارائه شده در قسمت قبلی فعال کرد.

چرا اکانت خود را نمی‌توانم فعال کنم؟ 

احتمالا نام‌کاربری و رمزعبور خود را اشتباه وارد می‌کنید، در صورت اطمینان از اطلاعات خود برای رفع این مشکل باید چند روز صبر کرده و دوباره امتحان کنید، اگر باز هم با مشکل مواجه شدید با پشتیبانی اینستاگرام مکاتبه نمایید.

آیا از طریق اپلیکیشن اینستاگرام امکان دی‌اکتیو کردن آن وجود دارد؟

در حال حاضر تنها از طریق وب‌سایت اینستاگرام می‌توان اقدام به دی‌اکتیو کردن حساب کاربری خود نمود.

چگونه می‌توان تنها یکی از چند اکانت خود را دی‌اکتیو کرد؟

اگر با یک شماره تلفن و ایمیل چند اکانت اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، برای دی‌اکتیو کردن هر کدام از آنها باید با نام‌کاربری و رمزعبور پیج موردنظرتان وارد شوید که در این‌صورت تنها همان صفحه غیرفعال خواهد شد.

کلام پایانی

با توجه به قابلیت‌های بسیار زیاد اینستاگرام و محبوبیت این برنامه در بین کاربران اما گاهی می‌تواند زمان و انرژی زیادی را از افراد بگیرد. در مواردی از قبیل مشغله کاری، زمان امتحانات و .. ممکن است افراد تصمیم به غیرفعال کردن حساب کاربری خود بگیرند، تا هر زمانی که تمایل داشتند دوباره از پیج خود استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی مطالب مهم درباره دی‌اکتیو کردن اینستاگرام را برای شما ارائه دهیم و امیدواریم که برای تمامی مخاطبین اینستاگرام مفید و کاربردی واقع شود.

 

منبع : دی اکتیو کردن پیج اینستا